Lezing Margreet Joosen

Lezing Margreet Joosen

Maximum aantal deelnemers 20 personen – Inschrijven bij de registratiebalie

Wat zijn krachtvoorwerpen?
Je kunt ze ook talismannen noemen. Het zijn voorwerpen die je maakt voor een gelegenheid die in jouw leven speciaal aandacht vraagt. Bijvoorbeeld, je kunt extra kracht gebruiken in je leven voor je werk, je relatie of juist een speciale gebeurtenis in je leven herdenken. En dat voorwerp die je maakt, zorgt er voor dat je je krachtiger voelt, omdat je dat telkens even ziet als je het ergens hebt neergezet in je huis. Dan herinner je je weer waarom je het gemaakt hebt.

Wat kun jij maken?
Iets kleins of juist groot. Licht als een veertje, kleurig als een regenboog. Als het maar past bij jouw gevoel. Je gaat zelf een krachtvoorwerp maken van materialen die we buiten vinden en die maken we compleet met spullen die ik meeneem, zoals wol, vilt, linten, bedels, verf, stiften, lijm etc.

Hoe gaan we het doen?

Omdat we heerlijk aan zee zitten gaan we eerst naar buiten om te strandjutten. Voordat we dat gaan doen, doen we een korte meditatie om je intentie voor dat krachtvoorwerp beetje helder te krijgen. Als dat niet meteen lukt is dat niet erg. Soms kom je juist buiten tot mooie ideeën. En wist je dat je van zeewier prachtige dingen kan vlechten? En met schelpen kun je ook mooie altaartjes maken. Daarmee kun je iemand herdenken die speciaal voor je is of een bijzondere gebeurtenis. Je kunt er affirmaties in opschrijven. Ook dat kan een talisman zijn.

We zijn ongeveer 20 minuten buiten.

Als we weer terug zijn, gaan we aan de slag. Ik help iedereen een handje waar nodig. Ook leg ik de betekenis uit van de kleuren, soort veren die je tegenkomt, en symbolen die je kunt gebruiken om het krachtvoorwerp te versterken.

En als we rond half 12 klaar zijn, dan laten we ons krachtvoorwerp in een kring zien en vertel je waarom je dit gemaakt hebt. Alleen als je dat wilt. Soms is het alleen laten zien al spannend genoeg en is dat helemaal oké.  Als om half 12 je voorwerp nog niet af is, is het niet erg. Thuis kun je het verder afmaken met dingen die je mooi en belangrijk vindt.
We sluiten af met een rondje hoe je de workshop vond en wat je nog meer meeneemt, behalve alleen je krachtvoorwerp.

Zie ik je dan? Ik heb er zin in!

————————————————————————————————————

Maximum number of participants 20 people – Register at the registration desk

What are power objects?

You can also call them talismans. They are objects you make for an occasion in your life that requires special attention. For example, you could use extra strength in your life for your work, your relationship or just commemorate a special event in your life. And that object you make will make you feel more powerful, because you see that every time you put it somewhe